

Having graduate from the University of Twente (Enschede, The Netherlands) in 1994, Theisens (1969) developed his experience of process improvement as a consultant in the automotive and high-tech industry at Texas Instruments, Sensata Technologies, Thales and several other companies.
Meer over H.C. TheisensLean Six Sigma green belt
Mindset, skill set & tool set
Gebonden Nederlands 2021 4e druk 9789492240262Samenvatting
In 2014 verscheen het eerste boek in de serie 'Climbing the Mountain' en in 2017 verscheen de vertaling naar het Nederlands. Inmiddels zijn in deze serie meer dan 35.000 exemplaren verkocht en heeft het velen geholpen bij het ontwikkelen van een continue verbeterorganisatie en het oplossen van problemen. Voor u ligt de geheel herziene druk van de Green Belt, opgebouwd volgens de laatste versie van het CIMM-raamwerk en de LSSA skill set (v3.2).
Green Belts werken enerzijds aan het verbeteren van processen (Lean) en anderzijds aan meer complexe datagedreven projecten (Six Sigma). Met de juiste combinatie van specialistische kennis van het proces en toepassing van technieken, is de Green Belt in staat significante verbeteringen te realiseren binnen een bepaalde afdeling of proces. Green Belts kunnen zelfstandig werken of binnen een team.
Het eerste hoofdstuk van dit boek gaat in op de geschiedenis en principes van de meest toegepaste verbetermethodieken, waaronder Kaizen, TPM, Lean, Six Sigma en Agile. Het tweede en derde hoofdstuk gaan in op het transformatieproces, waarbij het creëren van een continue verbetercultuur centraal staat. Hierin komen zaken als organisatiestructuur, verandermanagement en teamontwikkeling aan de orde. We gaan tevens in op de cruciale rol van leiders en managers als inspirators en cultuurdragers.
In de volgende vijf hoofdstukken gaan we in op de tools en technieken. We volgen hierin de vijf niveaus van het ‘Continuous Improvement Maturity Model’ (CIMM): het creëren van een solide fundament, een continue verbetercultuur, stabiele en voorspelbare processen, capable processen en toekomstbestendige processen. Het CIMM-raamwerk beschrijft welke aanpak en instrumenten het beste passen bij een bepaald volwassenheidsniveau van een organisatie.
De beklimming naar de ‘Top of the Mountain’ is niet altijd eenvoudig. De weg naar boven zit vol met technische en organisatorische obstakels. Om de top te bereiken zul je die obstakels moeten ontdekken en stuk voor stuk moeten wegnemen. Tegelijkertijd is het ook een interessante reis, leerzaam en bevredigend. Houd hierbij het doel van de reis altijd in het oog: het fantastische uitzicht.
Trefwoorden
lean six sigma green belt kwaliteitsmanagement continuous improvement verandermanagement procesverbetering continuous improvement maturity model dmaic continue verbetering statistiek kaizen value stream mapping projectmanagement statistical process control process capability verspilling organisatieontwikkeling design of experiments lean management leiderschap six sigma fmea visueel management processen optimaliseren 5s organisatiecultuur process mining data-analyse total productive maintenance statistische procescontrole
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
HOW TO USE THIS BOOK
PREFACE
1 WORLD CLASS PERFORMANCE
2 POLICY DEVELOPMENT AND DEPLOYMENT
3 PROJECT MANAGEMENT
4 CIMM LEVEL I – CREATING A SOLID FOUNDATION (STRUCTURED)
5 CIMM LEVEL II – CREATING A CONTINUOUS IMPROVEMENT ENVIRONMENT (MANAGED)
6 CIMM LEVEL III – CREATING STABLE AND EFFICIENT PROCESSES (PREDICTABLE)
7 CIMM LEVEL IV – CREATING CAPABLE PROCESSES (CAPABLE)
8 CIMM LEVEL V – CREATING FUTURE-PROOF PROCESSES (SUSTAINED)
APPENDIX A – THEORETICAL ASSESSMENT
APPENDIX B – PRACTICAL ASSESSMENT
APPENDIX C – STATISTICAL TABLES
APPENDIX D – FACTORS FOR CONTROL CHARTS
APPENDIX E – SIX SIGMA CONVERSION TABLE
APPENDIX F – REFERENCES
APPENDIX G – ABBREVIATIONS
INDEX
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan