Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Uitdagingen + oplossingen
Alle uitdagingen + oplossingen
  • Direct naar
    • Alle uitdagingen en oplossingen
    • Meest bekeken managementvragen
    • Recent gestelde vragen
    • Stel jouw managementvraag
  • Ontdek oplossingen per thema
    • Boekadviezen en geschenken
    • Digitalisering en technologie
    • Communicatie en onderhandeling
    • Compliance en regelgeving
    • alle thema’s
  • Voorbeelden
    • Boekcadeau voor promotie
    • AI toepassen op werk
    • Versterken interne communicatie
    • Voorkomen corruptie en onethisch gedrag
    • alle vragen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Managementuitdagingen
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
    • Binnenkort verwacht
    • Aanbiedingen
    • Trending trefwoorden
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
    • alle rubrieken
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
    • Aanbiedingen
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Boekseriecatalogus
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
E-Books Mens en maatschappij The end of the middle
The end of the middle
The end of the middle
Farid Tabarki

Farid Tabarki gelooft dat vooruitgang begint bij het begrijpen van verandering.
Als oprichter van Studio Zeitgeist duidt hij de Europese tijgeest, van radicale vernieuwing tot behoudzicht in vermomming. Zijn boek Het einde van het midden - Wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek bleek geen voorspelling maar een diagnose die met de jaren scherper werd.

Meer over Farid Tabarki
Farid Tabarki: ‘In een vloeibare samenleving bestaat geen logisch midden’ Pierre Spaninks 11 april 2016 In de ‘vloeibare samenleving’ heeft het midden geen plek meer. De reisagent en de platenbons konden daar al over meepraten. Nu moeten ook de ondernemer, de human resource manager en de ambtenaar eraan geloven. Tijdgeestonderzoeker Farid Tabarki laat zien hoe dat werkt en wat dat voor ons betekent. Lees het volledige artikel
E-book
Farid Tabarki

The end of the middle

What a society of extremes means for people, politics and business

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789492004437
Paperback | NL € 25,99 E-book | NL € 9,95
9,95
In winkelwagen
Direct te downloaden
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In this book, Farid Tabarki describes how the middle disappears. Travel agents and record companies, as middle men in an antiquated production process, are certainly on the way. However, as Tabarki claims, the entrepreneur, HR manager, civil servant and school teacher also may see themselves falling into oblivion.

In his book, Farid describes three megatrends that bring about the liquid society and the disappearance of the middle. Firstly, surging online platforms are taking over the jobs of the middlemen. Secondly, technological innovation will make many jobs irrelevant, and these are not only low-wage, minimum skill jobs, but increasingly complex and educated ones. This provides a great challenge to the middle classes.

Lastly, Tabarki foresees the end of the nation state as the 'middle ground' of power; both the local and the international level gain importance in terms of power and economy. These changes are occurring right now, and at a quick pace. Tabarki does not take a negative view, though, and explains to individuals, organisations and companies how they can adapt their organisations and their personal strategies in order to stay relevant in the new 'liquid society.' Farid Tabarki is a world traveller, researcher of the transformation of society and economy, and founding director of Studio Zeitgeist. He translates changing social, technological and economic realities into practical advice for organisations and businesses.

Trefwoorden

vloeibare samenleving   verandering   liquid society   radicale decentralisatie   einde van het midden   radicale transparantie   digitale transformatie   diopticon   technologie   innovatie   toekomst   netwerksamenleving   disruptie   digitalisering   intermediairs   transparantie   maatschappij   platformeconomie   decentralisatie   middenklasse   hiërarchie   talentisme   big data   holacracy   robotisering   instituties   onderwijs   organisatieverandering   sociale media   ongelijkheid  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789492004437
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Uitgever:Warden Press
Druk:1
Verschijningsdatum:9-3-2017
Hoofdrubriek:Mens en maatschappij

Expertrecensies (4)

recensie
Het einde van het midden
Carla Verwijs | 1 juni 2016
Hoe zou ons leven eruit zien, als niemand meer werkt? Als al het werk is overgenomen door robots? Wat gaat u dan doen? Zo een paar vragen die opkomen bij het lezen van ‘Het einde van het midden’, door Farid Tabarki. Een technologische ontwikkeling die aan het doorzetten is, met grote sociale gevolgen. Het is een van de ontwikkelingen die Tabarki schetst in zijn blik op de toekomst.
Lees verder
recensie
Het einde van het midden. Of toch niet?
Pierre Spaninks | 12 mei 2016
Vanuit zijn Studio Zeitgeist doet Farid Tabarki al jaren onderzoek naar verschijnselen als ‘radicale decentralisatie’ en ‘radicale transparantie’. In Het einde van het midden focust hij op de gevolgen daarvan voor mens, bedrijf en overheid. Het onderwerp is belangrijk, zeker ook voor managers. Het boek zou echter gebaat zijn geweest bij meer oog voor de paradoxale ontwikkelingen die zich daarbij voordoen.
Lees verder
recensie
Het einde van het midden
Nico Jong | 25 april 2016
De vaste structuren in onze samenleving maken plaats voor een nieuwe orde waarin mensen veel vrijer bewegen. De vaste vorm wordt vloeibaar. Het is vooral de computertechnologie en de onderlinge verbondenheid die de samenleving doet kantelen. Traditionele vormen als instellingen en organisaties maken plaats voor de vloeibaarheid en transparantie van netwerken. Deze transformatie werkt van onder naar boven. In de vloeibare samenleving lossen onderkant en midden in elkaar op. Inmiddels zijn we beland bij het midden: de winkelier, de reisagent, de ambtenaar, de manager en de docent. Deze functies gaan verdwijnen volgens tijdgeestonderzoeker Farid Tabarki.
Lees verder
recensie
Het einde van het midden
Peter van der Wel | 14 april 2016
De toekomst is kennelijk ‘hot’. In een tijdsbestek van enkele maanden verschenen vier boeken van Nederlandse toekomstverkenners. Een van deze boeken is Het einde van het midden van trendwatcher Farid Tabarki.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
Farid Tabarki: ‘In een vloeibare samenleving bestaat geen logisch midden’
Pierre Spaninks 11 april 2016 In de ‘vloeibare samenleving’ heeft het midden geen plek meer. De reisagent en de platenbons konden daar al over meepraten. Nu moeten ook de ondernemer, de human resource manager en de ambtenaar eraan geloven. Tijdgeestonderzoeker Farid Tabarki laat zien hoe dat werkt en wat dat voor ons betekent.
Artikel lezen

Over Farid Tabarki

Farid Tabarki gelooft dat vooruitgang begint bij het begrijpen van verandering. Als oprichter van Studio Zeitgeist duidt hij de Europese tijdgeest, van radcale vernieuwing tot behoudzucht in vermomming. Zijn boek Het einde van het midden - Wat een maatschappij van extremen betekent voor mens, bedrijf en politiek bleek geen voorspelling maar een diagnose die met de jaren scherper werd. Farid was columnist voor Het Financiële Dagblad, presenteerde programma's als MTV Coolpolitics en Durf te denken: van Socrates tot Sarte - en werd door WNL op Zondag vorig jaar voorgedragen als 'minister van AI'. Voorlopig blijft hij echter spreker, gespreksleider en toezichthouder bij onder meer Hogeschool Injolland en woningcorporatie Stadgenoot. Hij stond in 2024 ook aan het hoofd van de Utrechtse Adviescommissie Cultuurnota 2025-2028, en blijft onderweg - letterlijk. Van de 200 landen die er zijn heeft hij er 190 bezocht. De wereld als studieobject, de mens als constante factor.

Andere boeken door Farid Tabarki

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord

1. Een vloeibare revolutie
Wat de paus en Lady Gaga ons leren over decentralisatie en transparantie
2. Reusachtige innovatie
Over technologische ontwikkeling, robots en disruptieve vooruitgang
3. Big Brother sells you out
Over informatie, big data en privacy
4. Het diopticon
Een nieuwe kijk op de maatschappelijke verhoudingen
5. Het zwemdiploma
Een voorstel voor een andere benadering van onderwijs en leren
6. Werk en waarde
Wat het einde van het midden betekent voor werknemers en ondernemers
7. De gesmolten diamant
Het einde van het midden is het begin van nieuwe machtsverhoudingen
8. Talentenjacht
Over management, zelfleiderschap en nieuwe kapitaalvormen

Tot slot
Dankwoord
Over de auteur
Noten
Register

Vergelijkbare boeken

  • The end of the middle
    Farid Tabarki
    The end of the middle
    € 24,95
  • Homo Sublima
    Bruno Fabre
    Homo Sublima
    € 29,25
  • Derde industriële revolutie
    Jeremy Rifkin
    Derde industriële revolutie
    € 27,99
  • The Inevitable
    Kevin Kelly
    The Inevitable
    € 9,95
  • AI and Early Warning Systems
    Robert Mandel
    AI and Early Warning Systems
    € 141,39
  • Platformland
    Richard Pope
    Platformland
    € 17,78

Anderen die dit e-book kochten, kochten ook

  • Het einde van het midden
    Farid Tabarki
    Het einde van het midden
    € 25,99
  • Tricky Tijden
    Jitske Kramer
    Tricky Tijden
    € 27,50
  • Verslaafd aan ons eigen gelijk
    Lammert Kamphuis
    Verslaafd aan ons eigen gelijk
    € 18,99
  • Excluses
    Beno Schraepen
    Excluses
    € 22,99
  • Dit wil je écht niet weten
    Huib Modderkolk
    Dit wil je écht niet weten
    € 20,99
  • Die ene melding
    Wil Thijssen
    Die ene melding
    € 21,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Colofon Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

    Personen

      Trefwoorden

        The end of the middle

        The end of the middle
        Farid Tabarki
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The end of the middle

        Verwijder uw beoordeling