, , , , e.a.

Ontwerp Betere Business

Nieuwe tools en skills en een frisse mindset voor strategie en innovatie

Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789462761223
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis | Gratis verzonden

Samenvatting

Winnaar van de Design Pioneer Award.

De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier.

Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.

In 'Ontwerp Betere Business' vind je de tools, zoals het Businessmodel Canvas, het Context Canvas en het 5 Bold Steps Vision Canvas, die nodig zijn om de strategie en innovatie van de business van vandaag te ontwerpen. Het leert je de vaardigheden die teams tot snellere en betere inzichten brengen.

'Ontwerp Betere Business' zorgt voor een frisse mindset die je helpt je klanten echt te begrijpen en je business daarop te baseren. De talloze praktijkvoorbeelden van o.a. Toyota, Startupbootcamp en Wavin laten zien hoe je dat in de praktijk toepast. Waar wacht je nog op? Breng je team bij elkaar en begin vandaag nog met het ontwerpen van een betere business!

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462761223
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:268
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-9-2016

Lezersrecensies

5.0 van de 5
21 stemmen
20
1
0
0
0

Over Patrick van der Pijl

Patrick is de oprichter en CEO van Business Models Inc., een internationaal strategie en innovatie designbureau. Patrick helpt multinationals, corporates, NGO’s, overheden en startups met het begrijpen, ontwerpen, “prototypen” en schalen van nieuwe business modellen voor exponentiële groei en impact. Patrick is auteur van de boeken Business Model Shifts, 6 nieuwe manieren voor waardecreatie en Ontwerp Betere Business: nieuwe tools, vaardigheden en mindset voor innovatie en strategie. Hij is ook de producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation waarvan meer dan 4 miljoen boeken zijn verkocht. Zijn bedrijf Business Models Inc. is de trotse winnaar van de Australian Good Design Pioneer Award en Amerikaanse Design Management Institute Award.

Andere boeken door Patrick van der Pijl

Over Justin Lokitz

Justin Lokitz is een ervaren strategieontwerper en MD van Business Models San Francisco. Hij zet zijn ervaring in in een grote verscheidenheid van sectoren om bedrijven te helpen innovatieve, houdbare business-modellen en toekomst-strategieën te ontwerpen.

Andere boeken door Justin Lokitz

Over Lisa Kay Solomon

Lisa Kay Solomon is faculteitslid MBA in Design Strategy Program aan het San Francisco California College of the Arts en partner van Business Models Inc. in de Verenigde Staten. Lisa Kay Solomon is oprichter van Innovation Studio en faculteitslid van het gerenommeerde MBA in Design Strategy Program aan het San Francisco California College of the Arts. Zij is partner van het Nederlandse consultancy bureau Business Models Inc. in de VS. Ze doceert aan vooraanstaande business schools zoals Stanford en University of California, Berkeley. De missie van ‘Moments of Impact’ is om tijdrovende vergaderingen en bijeenkomsten uit te bannen en te vervangen door inspirerende en productieve strategische conversatie. Het doel van dit boek is om managers en leiders het enige echt nuttige hulpmiddel te geven om de toekomst van hun organisatie beter vorm te geven met betere strategische conversaties.

Andere boeken door Lisa Kay Solomon

Over Maarten van Lieshout

Maarten van Lieshout is partner bij Thirty-X. Hij heeft bij een Nederlandse ideeën-fabriek in een vroeg stadium visueel denken toegepast en maakt zijn ideeën graag tastbaar. Hij brengt altijd nieuwe perspectieven en stimuleert anderen om mee te doen.

Andere boeken door Maarten van Lieshout

Over Erik van der Pluijm

Erik van der Pluijm is oprichter en creative director bij Thirty-X. Hij denkt visueel en maakt complexe vraagstukken graag simpel. Zijn achtergrond ligt op het gebied van artificial intelligence, computer games en in de startup scene.

Andere boeken door Erik van der Pluijm

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Ontwerp Betere Business