OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Organisatiekunde

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Organisatiekunde

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiekunde. Van organisatiecultuur en lerende organisaties tot KPI's. Alles voor professionals die bezig zijn met organisaties.
    Pagina 87 van 1.783 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Jeroen Bertrams
    Om leren binnen organisaties te bevorderen moeten organisaties de stap maken van traditioneel leren naar zelfsturend leren, stellen de auteurs van 'Zelfsturend leren'. Hiertoe wordt een uitvoerig 12-stappen model beschreven.
    recensie
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Janka Stoker
    Er zijn de afgelopen jaren veel boeken geschreven over 'zelfsturende teams'. Dit boek stelt zelfsturend leren centraal. Het zou daarmee een nieuwe dimensie kunnen toevoegen aan inzichten rond teams. 
    achtergrond
    Organisatiekunde
    26 november 2002
    Maikel Batelaan
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Rudy van Stratum
    7-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    26 november 2002
    Walter Baets
    8-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Advisering
    13 november 2002
    Marco Cevat
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    11 november 2002
    Paul Stamsnijder
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Internet en social media
    11 november 2002
    Henk Adam
    6-9 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    23 september 2002
    Hubert Rampersad
    7-11 minuten leestijd
    recensie
    Organisatiekunde
    6 september 2002
    Remko van der Honing
    1-2 minuten leestijd
    Verandermanagement staat al tijden in de schijnwerpers van managers, maar ook van de wetenschap. Dat blijkt uit het proefschrift (mei 2002) van Steven ten Have getiteld 'Voorbeeldig veranderen, een kwestie van organiseren'.
    achtergrond
    internet en social media
    6 september 2002
    Emile Poll
    9-12 minuten leestijd
    recensie
    Organisatiekunde
    1 juli 2002
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    Met hun boek 'Facility management: strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie' hebben Maas en Pleunis een inhoudelijk goed en prettig leesbaar naslagwerk geschreven. Het boek beschrijft facility management in de volle breedte, waardoor de diepgang slechts beperkt aan bod komt.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 juni 2002
    Nicolaas Weeda
    Ik geef een 8 Boeken als deze kunnen prikkelend zijn, anderen juist voorschrijvend terwijl weer anderen zich vooral richten op ondersteuning in praktijksituaties. Dit boek behoort zeker tot de laatste categorie, maar neigt ook sterk naar voorschrijvend met recepturen en is op verscheidene plaatsen prikkelend.
    recensie
    Organisatiekunde
    6 juni 2002
    Mieke de Haan
    Ik geef een 7 Het boek is, zo melden de auteurs in de inleiding, bedoeld voor managers. Mensen die het druk hebben en geen tijd hebben om lang na te denken. Managers die snel informatie willen over de essenties van hun vak: organiseren, managen en veranderen.
    achtergrond
    Organisatiekunde
    6 juni 2002
    Arend Oosterhoorn
    7-10 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    6 juni 2002
    Teun Hardjono
    8-11 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    6 juni 2002
    Ard-Pieter de Man
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Organisatiekunde
    14 mei 2002
    Paul Breman
    Ik geef een 6. Hoewel het boek een heldere uiteenzetting over organisatieleren met concrete voorbeelden uit de praktijk biedt, voegt het weinig toe aan de inzichten die al eerder door anderen (o.a. Senge, Handy, Argyris, Revans, Wierdsma) zijn verkondigd.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 mei 2002
    Erwin van de Pol
    4-5 minuten leestijd
    Michael Hammer is bekeerd. De initiator van Business Re-engineering, in zijn woorden (inclusief de bijbehorende typografie) "een onvoorwaardelijke, tot-op-de-grond-afbranden-en-helemaal-opnieuw-beginnen-aanpak voor het verbeteren van bedrijfsprocessen", had het mis zo schrijft hij middenin dit boek.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 mei 2002
    Nico Bouman
    1-2 minuten leestijd
    Ik geef een dikke 8 De laatste jaren heb ik heel wat boeken over management het netvlies laten passeren. Dit boek is naast al die andere literatuur een regelrechte positieve uitschieter. Naast een makkelijke schrijftrant blijft het boek boeien op alle bladzijden.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden