OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 85 van 1.709 resultaten
achtergrond
Algemeen management
3 mei 2002
Rudy van Stratum
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Marketing
29 april 2002
Theo Poiesz
11-16 minuten leestijd
recensie
Marketing
6 juni 2001
Peter de Roode
4-5 minuten leestijd
Deze recensie is geschreven naar aanleiding van de oorspronkelijke, Engelse editie van het boek, 'Driving Customer Equity'.
recensie
Marketing
6 juni 2001
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Vanaf het begin had dit boek mij in de greep en liet het mij ook niet meer los. Tot op het eind hebben de drie auteurs - die allen een behoorlijke staat van dienst hebben - veel te melden en dit alles in een prettige schrijfstijl verpakt.
recensie
recensie
Marketing
17 mei 2001
Marcel Weber
Reclame is een manier waarop marketeers consumenten willen overhalen om de hen aangeboden producten te kopen. Dat doen ze op een agressieve en zeer kostbare manier, nameljk door bij consumenten 'in te breken' in hun dagelijks handelen. Het werkt daarom nauwelijks meent de auteur. In deze moderne tijd van 'information overload' is er namelijk één schaars goed dat de consument zich niet laat afnemen en dat is tijd. Reclames zijn dieven van die tijd: ze vragen aandacht, vandaar dat de consument deze negeert. De enige manier waarop een marketeer kan slagen is als hij aangekondigd, op persoonlijke wijze en met relevante boodschappen bij de consument aanklopt. Dat is in het kort de essentie van permissie marketing in tegenstelling tot interruptiemarketing, aldus Seth Godin in dit boek.
recensie
Marketing
14 mei 2001
Jeroen Bender
1-2 minuten leestijd
De marketing wijzer 'Retail en marketing' bevat een compilatie van artikelen, verzameld en ingeleid door Rob van der Kind. Hij schetst in zijn inleiding een aantal belangrijke ontwikkelingen binnen het Nederlandse winkelgebeuren over de afgelopen 55 jaar:
recensie
Marketing
16 maart 2001
Paul Postma
2-3 minuten leestijd
Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.
recensie
Marketing
7 januari 2001
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Er is zoveel over klantgerichtheid geschreven dat ik altijd weer benieuwd ben welk perspectief de auteur de lezer deze keer weer voorschotelt. Het perspectief dat de auteurs van 'Met kop en schouders' bieden is verfrissend en origineel: diverse perceptiefactoren van de klant.
recensie
Marketing
14 oktober 2000
Philip Waalewijn
De auteurs proberen met dit boek de hype rondom CRM te ontrafelen. Het boek bestaat uit drie delen:
1. Wat is CRM
2. Een CRM model
3. CRM in de praktijk
recensie
Marketing
4 augustus 2000
Hans Strikwerda
3-4 minuten leestijd
De meest cruciale en ook meest onzekere factor in de nieuwe economie is de consument. Kon in de oude economie de consument gesegmenteerd worden, statistisch beschreven en door middel van marketing gemanipuleerd, dat gaat niet meer op in de nieuwe economie.
recensie
Marketing
26 juli 2000
Peter de Roode
2-3 minuten leestijd
Met enige scepsis begon ik aan dit boek er van uitgaand dat op het gebied van klachtenmanagement niet echt veel nieuws onder de zon gepresenteerd zou kunnen worden. Was er nog wel behoefte aan literatuur na het uitstekende werk van Møller en Barlow 'Een klacht, een geschenk uit de hemel'?
recensie
Marketing
11 mei 2000
Hans Strikwerda
4-5 minuten leestijd
Zo op het eerste gezicht, afgaande op de titel, gaat het hier om het zoveelste hype-boek, zeker als in de ondertitel ook nog eens wordt gesuggereerd dat elk ondernemen een toneelspel is. In de originele, Amerikaanse, editie stond er nog een tweede ondertitel: 'Goods & services are no longer enough'. Daar gaat dit boek eigenlijk echt over: wat komt er na de dienstverlening?
recensie
Marketing
20 maart 2000
Philip Waalewijn
3-4 minuten leestijd
Accountmanagement is een onderwerp waarover de laatste tijd veel is geschreven. Het handelt over de manier waarop B to B ondernemingen intern georganiseerd zijn, teneinde hun klanten (ook wel accounts genoemd) zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Wat kan het boek 'Adaptief en strategisch accountmanagement' bijdragen aan deze discussie?
recensie
Marketing
25 januari 2000
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Als je ruim 250 interviews hebt gehouden onder 14 van de meest succesvolle organisaties in de V.S. dan moet je iets te melden hebben. En Leonard Berry heeft dat.
recensie
Marketing
8 januari 2000
Sjoerd Wijnia
5-6 minuten leestijd
Merken als hoeksteen van de samenleving? De titel 'Superbrands' intrigeert en verrast in een tijd waarin klantwaarde door managers belangrijker wordt geacht dan merkwaarde. Het gaat de laatste jaren in marketing immers om een-op-een-marketing, waarbij de individuele afnemer massa-maatwerk krijgt aangeboden via databases en interactieve marketing, en dat alles bij voorkeur met behulp van electronic commerce.
recensie
Marketing
8 januari 2000
Peter de Roode
4-6 minuten leestijd
Met zeer veel plezier heb ik 'Waarom we kopen wat we kopen' van Paco Underhill gelezen. Het boek neemt de lezer vanaf het begin mee naar de winkelvloer waar klant en organisatie elkaar ontmoeten.
recensie
Marketing
13 oktober 1999
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Vooral een torenhoge verwachting over zijn boek gecreëerd. Het boek begint namelijk met ongeveer 40 referenties van allerlei mensen - niet de minst vooraanstaande personen - die in drie à vier regels lovende aanbevelingen schrijven over het boek.
recensie
Marketing
15 september 1999
Alfred den Besten
3-5 minuten leestijd
Als een potentiële lezer voordat hij een boek aanschaft de achterzijde leest, mag hij verwachten dat hier naar waarheid vermeld staat wat het boek aan inhoud en waarde kan brengen voor de lezer. Helaas gaat dit voor het boek 'New Marketing' niet op.
recensie
Marketing
9 augustus 1999
Philip Waalewijn
3-4 minuten leestijd
Zoals zijn boek 'Marketing Management' de bijbel voor marketing studenten is, is 'Kotler over marketing' de lang verwachte 'State-of-the-Art' gids voor marketing strategieën voor managers.